26.08.2016

Kitap Yorumu | Kargalar Meclisi - Leigh Bardugo (Kargalar Meclisi #1)



        "Kalp bir oktur.Doğru yere gitmek için bir 
                  hedefe ihtiyacı vardır."




        Orjinal Adı: Six of Crows
       Yayınevi: Novella Dinamik
       Sayfa Sayısı: 528
       Baskı Yılı: 2016
       Çevirmen: Ömer Mülazım
       Puanım: 5/5
       Goodreads Puanı: 4.43/5


    Arka Kapak:

İntikam duygusuyla yanıp tutuşan bir mahkûm. Bahis düşkünü bir keskin nişancı Ayrıcalıklı hayatını geçmişte bırakan bir kaçak, Hayalet ismiyle tanınan bir casus Hayatta kalmak için sihir kullanan bir cellat Ve hepsini bir araya getiren kaçış uzmanı bir hırsız, 6 Tehlikeli serseri 1 Imkânsiz görev. Bu ekip büyük bir felaketi önleyebilecek tek seçenek, tabii önce birbirlerini yok etmezlerse.

"Kargalar Meclisi, elinizden bırakmak istemeyeceğiniz, nadir bulunan kitaplardan. Bir çırpıda çevirdiğiniz sayfalarda karakterlerin sıradaki hamlelerini öğrenmek için sabırsızlanacaksınız."

Michael Dante DiMartino, "Avatar: Son Hava Bükücü" ile "Avatar: Korra Efsanesi" ortak yapımcılarında

"Mücadeleci. Uyumsuz. Eğlenceli. Büyülü bir macera sizi bekliyor."
-School Library Journal-

"Dahice kurgulanmış bu kitapta tehlikeyle yüzleşmeye hazır olun. Sayfaları heyecanla çevireceksiniz."
-The Bulletin of the Center for Children's Books-

"Tehlikeli hırsızlarla, görkemli bir dünyanın sayfalarında kaybolmanın tam vakti. Eğer dikkatli olmazsanız bu hırsızlar zamanınızı çalabilir."
-NY Times, Sunday Book Review-

"Yılın en çarpıcı romanı!"
-RT Book Reviews-

"Büyülü ve tehditkâr, güzel ve vahşi. Kargalar Meclisi merak uyandıran ve hızını hiç kesmeyen bir macera."
-Goodreads-

    Yorumum:

   Bu kitabı iki kelimeyle anlatacak olsam bu kesinlikle "Vay canına!" olurdu. Düşündükçe hala çıldırıyorum. Bir insan nasıl bu kadar mükemmel bir kitap yazabilir? Nasıl hem böyle karakterler yaratabilirken hem de harika bir kurgu oluşturabilir? İki gün öncesine kadar Kargalar Meclisi'ni okumayı sürekli erteliyordum çünkü ya kitabı anlayamazsam diye saçma bir korkum vardı ama Grisha Serisi'ni okumamış olmama rağmen ilk bir kaç bölümden sonra hemen adapte olabildim ve hiç sıkıntı çekmedim. Şimdi spoiler vermemeye çalışarak biraz konusundan bahsedeceğim:

    Kaz Brekker, nam-ı diğer Kirlieller, Fıçı'da ki pis işler yapan çetelerden biri olan Döküntüler'in lideridir. Kaz, kendi çıkarları için insan öldürebilen ve zenginlerden çalan usta bir hırsızdır. Bir gün zengin bir tüccar, Grisha'lara olağanüstü güçler veren ve insanlık için çok tehlikeli bir ilaç olan Jurda Parem'i üreten kişiyi kaçırması için Kaz'ı tutar. Böylece Kaz, 5 tehlikeli kişiden oluşan ekibiyle birlikte yola çıkar.




     Karakterlerin hepsini çok çok sevdim. Wylan ve Jesper'in küçük komik atışmaları, Nina ve Matthias'ın birbirlerinden uzak durmaya çalışıp becerememeleri, Kaz ve İnej'in bakışmaları.. Daha fazla diyalog okumak için her sayfayı büyük bir açgözlülükle çevirdim. Özellikle İnej'e hayran kaldım ama. Şu ana kadar okuduğum kitaplar arasında en sevdiğim kadın karakter oldu. Kaz ile olan ilişkileri çok duygulandırdı beni. Hiç bir kitapta duygulanmayan ben, bu kitabın sonunda ağlayacaktım neredeyse. Yazar o kadar güzel yazmış ki, aralarında çok bir şey geçmese de o tutkulu aşkı hissediyorsunuz. Kitap bittiğinden beri fan artlara bakıp duruyorum(gözlerinden kalp çıkan emoji)


     Kitabın ilk sayfasından son sayfasına kadar aksiyon hiç düşmedi. Sürekli bir ölümden dönmeler, sürekli bir heyecan, yüreğim ağzımda, nefes alamadan okudum. Okuduğum en iyi olay örgülerinden biri olmakla beraber fantastik türünde en sevdiğim kitap oldu. Elimden bıraktığımda fiziksel acı çektim resmen. Hele o sonu.. Yüzüme bir tokat gibi çarptı, ikinci kitabı (Crooked Kingdom) nasıl bekleyeceğimi bilmiyorum. Leigh Bardugo'nun anlatış tarzına, zekasına, hayal gücüne aşık oldum(gözlerinden kalp çıkan bir emoji daha). Ayrıca o cilde, iç tasarıma ne demeli? Novella Dinamik bu işte gerçekten harikalar yaratıyor. Ya ben bu kitabı ne kadar övsem az gelir. Bu kitabın harikalığını anlamanızın tek yolu okumanız. Lütfen, kendinize bir iyilik yapın ve bu kitabı okuyun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder