14.09.2016

Kitap Yorumu | Kan ve Yıldız Işığı Günleri - Laini Taylor (Duman ve Kemiğin Kızı #2)

               


               
               "Bir varmış bir yokmuş,
        bir Melek'le şeytan lades tutuşmuş.
 Ve kemiğin kırılmasıyla dünya ikiye bölünmüş." 


     Orjinal Adı: Days of Blood and Starlight
     Yayınevi: Artemis Yayınları
     Sayfa Sayısı: 490
     Baskı Yılı: 2014
     Çevirmen: Uğur Mehter
     Puanım: 4.5/5
     Goodreads Puanı: 4.22/5



     Arka Kapak:

Bir zamanlar melek ve şeytan birbirine âşık oldu. Savaşların son bulduğu ve akan kanın durduğu bir dünya düşlediler. Bu dünya, O dünya değil, ne hazin…

"Elinizde bırakmak istemeyeceksiniz." 
-Entertainment Weekly-

"Kader, umut ve kendini arayışa dair nefes kesici, romantik bir fantezi."
-The New York Times-

"Bir seri nadiren bu kadar nefis başlar."
-Kirkus Review-

"Ustaca yazılmış ve temposu güzel kurgulanmış." 
-Publishers Weekly-


         Yorumum:

     

     Duman ve Kemiğin Kızı'ndan sonra oluşan yüksek beklentilerimi tam olarak karşılamamış olsa da gerçekten çok güzeldi. İlk kitaptaki kadar heyecan ve gizem dolu olmamasına rağmen oldukça sürükleyiciydi. Evet, sıkıldığım yerler çok vardı ama o sıkıcılık bile güzeldi. Son yüz sayfasında olaylar hızlandı, kitabı elimden bırakamadım ve sonu yine bir sonraki kitabı deli gibi merak etmeme sebep olacak şekilde bitti. Karou'ya bu kitapta biraz sinir oldum. Düşündükleri ve yaptıklarında haklılık payı vardı gerçi ama yinede sinir oldum işte hjdkf. Akiva'yı ise daha bir çok sevdim. İkisinin bırakın biraraya gelmesini, birbirlerini sadece düşünmelerini okumayı bile iple çektim ama maalesef ancak bir iki kez yüz yüze geldiler. Zuzana ve Mik'in aşkı çok tatlıydı, Kimeralarla kurdukları diyalogları okurken çok eğlendim. Ayrıca bu kitapta Akiva'nın kardeşlerini daha iyi tanıyoruz, bu sayede Hazael'i ve seveceğimi asla düşünmediğim Liraz'ı bile sevdim. 



      Laini Taylor'a olan övgülerimi saatlerce sıralayabilirim ama sadece anlatış tarzına ölüp bittiğimi söylesem yeterli olur bence. Üçüncü tekille yazmasına rağmen hiç tuhaf gelmiyor üstelik bu bakış açısına daha da ısınıyorsunuz. Bu kadın ne yazsa okurum herhalde. Son kitabı deli gibi merak etmeme rağmen okumayı oldukça ertelemeye çalışıyorum, Duman ve Kemiğin Kızı Serisi benim fantastik türünde enlerimden biri ve hiç mi hiç veda etmek istemiyorum. Fakat yine de bu ay bitmeden Tanrı ve Canavarların Düşleri yorumumu görebilirsiniz çünkü kendimi tutabileceğimi sanmıyorum :D 
     
       



          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder